Duffelse damesderby eerste wedstrijd op nieuw kunstgrasveld

Door Sofie Joosen op 15 november 2018, over deze onderwerpen: Duffel

Het nieuwe kunstgrasveld op het gemeentelijk sportcentrum Rooienberg is volledig afgewerkt. Donderdag 15 november wordt het veld officieel in gebruik genomen. De openingswedstrijd is een heuse derby tussen de damesploegen van KFC Duffel en VV Duffel.

Eerder dit jaar sloten het gemeentebestuur en KFC Duffel een overeenkomst omtrent de aanleg van een nieuw kunstgrasveld op het gemeentelijk sportcentrum. De gemeente kocht de benodigde gronden en legde het kunstgrasveld aan. KFC Duffel draagt bij in de kosten door een 15-jarige huurovereenkomst voor het gebruik van het kunstgrasveld. Een win-win voor de club en de gemeente.

Sofie Joosen (N-VA), schepen van sport en binnenkort burgemeester, licht toe: “Na de huurbelofte van de club hebben we geen tijd verloren. Het bestek werd goedgekeurd op de gemeenteraad van juni en de aanbesteding werd toegewezen in augustus. Zodoende kon de aannemer begin september starten en is het kunstgrasveld nu al speelklaar. Ik ben zeer blij met het resultaat en wil iedereen die zijn steentje bijdroeg in dit dossier van harte bedanken. Samen met de club zorgen we er voor dat de voetballertjes van KFC Duffel hun favoriete sport in de beste omstandigheden kunnen beoefenen.”

Er werden ook nieuwe LED-verlichting, borstwering, doelen, dug-outs en ballenvangers geplaatst. Het kunstgrastapijt is opgevuld met kurkkorrels, in plaats van rubbergranulaat. Ook drie duiveltjesterreinen naast het kunstgrasveld werden heraangelegd. De firma Sportinfrabouw voerde de werken uit.

Voorzitter Denis Raveschot van KFC Duffel is verheugd: “Dit nieuwe veld is een geweldige stap voorwaarts voor de club en onze jeugdwerking. In het verleden moesten we vaak trainingen en wedstrijden afgelasten, omdat de velden onbespeelbaar waren bij slecht weer. Op het kunstgrasveld kan continu gespeeld worden, weer of geen weer, en zo verhogen we onze speelcapaciteit natuurlijk drastisch. Ik ben dus een gelukkig man nu we het veld officieel kunnen inspelen. En wie was er beter geschikt dan onze nieuwe damesploeg om de openingswedstrijd te spelen?”

Hoe waardevol vond je dit artikel?