Sofie Joosen

Sofie (°1986) is geboren en getogen in Duffel en van jongs af had ze interesse in de politiek. In 2010 zet ze de eerste stapjes in de politiek als bestuurslid van de lokale N-VA-afdeling.  Onder haar impuls ontstond er ook een bloeiende Jong N-VA-afdeling.

In 2012 maakte Sofie haar verkiezingsdebuut op de lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen.
Haar inzet werd beloond met een zeer mooi persoonlijk resultaat en een schepenambt met als bevoegdheden sport, lokale economie, land- en tuinbouw, toerisme, dierenwelzijn, feestelijkheden, bevolking en burgerlijke stand.

In 2014 ging ze een stap verder en nam deel aan de Vlaamse verkiezingen. Ook hier was het meteen raak, Sofie werd verkozen in de kieskring Antwerpen en is één van de jongste Vlaamse volksvertegenwoordigers.

Nog eens vier jaar later, na de gemeenteraadsverkiezingen van 2018, werd haar jarenlange inzet en ambitie beloond met de burgemeesterssjerp van Duffel. Hiermee werd ze tevens de jongste én enige vrouwelijke burgemeester in de hele Mechelse regio.

Werken aan de toekomst
Met de N-VA gaat Sofie voor een warme en sociale samenleving. Een Vlaanderen dat werk maakt van de economische welvaart en het sociale welzijn van al zijn inwoners. Een Vlaanderen dat vrijheid en kansen biedt aan al wie werkt, spaart en onderneemt. Een Vlaanderen dat investeert in een hecht sociaal weefsel.

Medewerkers

Kristoff Van Genechten