N-VA zet weesziekten opnieuw in de kijker tijdens Music for Life

Door Sofie Joosen op 13 december 2014

Het kan vriezen, het kan dooien, maar de week voor Kerstmis is traditioneel ‘De Warmste Week’ van het jaar. Dan vindt steevast Music for Life plaats, de jaarlijkse solidariteitsactie van Studio Brussel.

Music for Life laat ook de N-VA niet koud: samen met onze lokale afdelingen brachten wij vorig jaar bijna 33.000 euro bijeen voor het goede doel. Luisteraars konden toen zelf een goed doel kiezen. En dat succesvolle concept blijft behouden voor deze editie.

Net als vorig jaar wil de N-VA met haar acties voor Music for Life aandacht en fondsen genereren voor de strijd tegen weesziekten. Die zeldzame aandoeningen, die minder dan 50 op de 100.000 mensen treffen, lijden nog vaak onder een gebrek aan belangstelling en financiële middelen voor onderzoek. Aan die stiefmoederlijke behandeling wil de N-VA concreet iets doen.

Met onze steun aan Music for Life zetten we ook de persoonlijke strijd verder van N-VA-collega Flor Van Noppen. Flor overleed dit jaar aan de weesziekte MSA. Voor zijn overlijden had hij in de Kamer nog unanieme steun verkregen voor een resolutie van zijn hand. Daarin vroeg hij de federale regering om meer aandacht en middelen te besteden aan zijn ongeneeslijke ziekte.

Dit jaar gooien we ook een waar hebbeding in de strijd: speciaal voor deze editie van Music for Life ontwierpen we onze eigen N-VA-thermosbeker, waarmee je het warme gevoel van ‘De Warmste Week’ nog net wat langer kan vasthouden. Van 17 tot en met 24 december brengen onze afdelingen die originele thermosbekers aan de man op kerstmarkten en allerlei andere evenementen. Voor een klein bedrag is hij de jouwe én dien je bovendien een goed doel.

Natuurlijk kan je ons initiatief voor Music for Life ook steunen door te storten op rekeningnummer BE06 7310 3786 3822, met de mededeling: N-VA MFL - provincienaam.