Promotiecampagne witloof

Door Sofie Joosen op 17 november 2014, over deze onderwerpen: Landbouw

Op 29 september 2014 werd bij veiling BelOrta het eerste Belgische grondwitloof van het nieuwe seizoen verkocht. Witloof worstelt met een verouderd imago. Het verbruik van witloof ligt heel wat hoger bij oudere consumenten dan bij jongeren. De campagne “witloof gaat vreemd” liep 3 jaar (2011-2013) en mikte op een jonge doelgroep (vrouwen van 25 tot 49 jaar). Recente cijfers toonden in 2013 voor het eerst sinds lang een kleine volumegroei voor witloof.

Op mijn schriftelijke vraag van 14 oktober bevestigt Minister Joke Schauvliege dat VLAM in haar jaarprogramma 2015 een promotiecampagne rond witloof heeft opgenomen die zich richt op gezinnen met kinderen. Hiervoor wordt de bekendste promotor van groenten uit de geschiedenis gebruikt: Popeye. Met nieuwe frisse witloofgerechten wil VLAM de ouders motiveren en engageren om vaker witloof op tafel te zetten. Door hen te inspireren met kindvriendelijke en creatieve recepten wil VLAM de negatieve perceptie van witloof bij kinderen onrechtstreeks beïnvloeden. De aandacht voor witloof in het jaarprogramma van VLAM kan onze fractie alleen maar toejuichen.

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Geef hier je persoonlijke score in
De gemiddelde score is